Dosya 2014'e Damga Vuranlar 29 ARALIK 2014 / 10:59

2014’te en çok konuşulanlar: Giyilebilir teknolojiler

Son dönemde yapılan araştırmalar, giyilebilir cihazların 90 milyon satış barajını aştığını gösteriyor. Teknoloji şirketleri, yeni oluşan sektöre adeta akın ederken, geçtiğimiz yılsonunda 2014 yılı için beklentilerin 27 milyon civarında olduğunu belirtmek gerek.

Apple’ın akıllı saatiyle giriş yaptığı giyilebilir teknoloji pazarı, giderek bir cazibe merkezi haline geliyor. Pek çok marka kendi ürünlerini kullanıcıları için “kişiselleştirilebilir” bir hale getirip, yeni oluşan pastadan daha büyük bir pay almayı hedefliyorlar. 2012 yılında Nike Fuel Band ile başlayan giyilebilir cihaz furyası, Google Glass’ın pazara girmesiyle (her ne kadar beklenildiği kadar başarılı olmasa da) iyice hareketlendi. Bu noktadan ürün çeşitliliği giderek artarak, kolyeler ve bileklikler gibi süs eşyalarına kadar yayıldı.

Akıllı saatler ve süs eşyaları genellikle kendini tekrar eden ürünler olarak son kullanıcılar tarafından tercih edilirken, son dönemde özellikle sağlık sektöründe kendisine yer bulmaya başladı. Kullanıcılar, akıllı bileklikler sayesinde spor yaparken ya da efor testlerine girdiklerinde, kendilerine ait birçok bilgiyi elde etme şansı yakalarken, Apple’ın akıllı saatine yerleştirmeyi planladığı “sağlık” uygulaması, kullanıcılarının sağlık problemlerini de ölçerek, olası sorunları önceden tespit edebilmeyi vaat ediyor.

Çalışanları sağlık durumlarını periyodik olarak takip edebilmeleri nedeniyle, şirketler tarafından da tercih edilmeye başlayan giyilebilir teknolojiler, çalışanların yaptıkları iş sebebiyle edindikleri rahatsızlıkların önceden tespit edilmesine imkan sağlıyor. Bu sayede çalışanlarının sağlıklarını koruyabilecek şirketler, bunun yanı sıra iş süreçlerinde oluşabilecek aksamaların da önüne geçmeyi başarabiliyorlar.

Başta Intel olmak üzere birçok teknoloji şirketi, şirket içerisinde başlattıkları “make it wearable” tarzı yarışmalarla, daha yaratıcı ve “işe yarayan” ürünlerin geliştirilmesine imkan tanıyorlar. Bu sayede şirketler daha yaratıcı ürünler tasarlama şansı yakalarken, çalışanlar da yaratıcılıklarını tamamen yansıtabildikleri bir manevra alanına sahip oluyorlar.

 
ETİKETLER : 1002