Bilişim Dünyası 19 OCAK 2016 / 15:45

Crytek ve Bahçeşehir Üniversitesi, sanal gerçeklik için işbirliği yaptı

Crytek ve Bahçeşehir Üniversitesi işbirliği ile kurulan Türkiye’nin ilk Sanal Gerçeklik (VR) merkezi ve Crytek’in başlattığı VR First programının küresel lansmanı Bahçeşehir Üniversitesi Galata Kampüsü’nde gerçekleştirilen toplantıda duyuruldu. Merkez, 2020 yılında 30 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaşacak VR teknolojisini kullanarak, yenilikçi fikirlerini hayata geçirmek isteyen genç geliştirici ve girişimcilerin kullanımına açıldı.
İşbirliği kapsamında, Sanal Gerçeklik (VR) teknolojisinin potansiyelini göstererek, farkındalık yaratılması ve VR geliştiricilerin ihtiyaç duyduğu tüm profesyonel donanıma ulaşması amaçlanıyor. Bahçeşehir Üniversitesi Galata Kampüsü’nde yer alan bu merkezde AMD, Logitech ve MSI gibi firmaların desteğiyle geliştiriciler, son teknoloji donanım ve VR ekipmanları kullanarak CRYENGINE teknolojisi sayesinde projeler geliştirebilecekler. 
VR First programının ilk adımını Türkiye’de Bahçeşehir Üniversitesi ile attıklarını söyleyen Crytek’in Kurucu Başkanı ve CEO’su Cevat Yerli, “Bu merkezden edinilecek bilgi birikimi sayesinde, Türkiye ve dünya çapında diğer akademi kurumlarıyla da işbirliği yaparak, öğrenciler, araştırmacılar ve geliştiricilere VR teknolojisiyle projeler geliştirmelerini sağlamayı amaçlıyoruz” dedi.
Uluslararası bir eğitim kurumu olan Bahçeşehir Üniversitesi (BAU), bölgenin VR üzerine odaklanan ilk çekim merkezi olacak. Bahçeşehir Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Enver Yücel, konuyla ilgili şu bilgileri verdi:
“Sanal Gerçeklik (VR) teknolojisinin, eğitim başta olmak üzere birçok alanda kullanılması hatta günlük hayatımızın bir parçası haline gelmesi kaçınılmaz olacak. Sanal Gerçeklik Merkezi, BAU İletişim Fakültesi-Galata Yerleşkesi’nde hizmete girdi. Öncelikle; iki kurumun da hedeflerinin kesiştiği oyun tasarımı ve geliştirme alanında deneyim paylaşımı ve transferi yapılacak. Bir sonraki adımda ise Serious Games olarak bildiğimiz projeler ile sağlık bilimleri ve eğitim sektörü için oyun içerikli simülasyonlara ve deneyimlere yönelik Ar-Ge çalışmaları devam edecek. Birlikte geliştirilecek eğitim müfredatları, transfer edilecek bilgi birikimleri ve yapılacak Ar-Ge çalışmaları tüm Türkiye’nin sektörel anlamda öğrenmesi, üretmesi ve büyümesi açısından önemli bir itici güç olacak.”