e-toplum 30 EKİM 2011 / 11:01

12 kere doğurdu

Carla Bruni’nin bebeği internette 12 kere doğdu...
Geçen hafta Çarşamba günü “gerçekten” doğana kadar Twitter’da ve başka malum iletim kanallarında, “Doğdu! Adı da Şu!” şeklinde balon haberlerden geçilmedi.
Le Monde gazetesi, “İnternette okuduğun  her şeye inanma!” dercesine, son haftalarda olup bitenleri anlattı: İnternet paparazzileri, Carla Hanım’ın doğuma yatacağı Muette Clinic’e baskın yaptılar. Ama Birinci Lady henüz teşrif etmemişti. Twitter’da birbirini tutmayan akıllara ziyan “haberler” uçuştu. 28 Eylül’de çıkan bir “haber”e göre Nicola Bey, hastanede bütün bir katı doğum için kapatmıştı. Bunun doğru olmadığı anlaşılana kadar bu “haber” doğru sayıldı. Yorumlar birbirini izledi.
Gazetecilik “boşluk” sevmez. Haber yoksa, “doldurulur.” Aynen öyle oldu. Twitter uydurmalarının çoğunu gazetecilerin yazdığı anlaşıldı.
Ama daha sorumluluk sahibi ve daha ciddi iletim kanalları da bu furyaya aldandı. 8 Ekim günü Belçika RTL Radyosu, bebeğin doğduğunu açıkladı! Doğan falan yoktu oysa. RTL, haberini başka bir radyodan, Europe 1’den almıştı. Bu radyonun komik adamı Nicolas Canteloup (bir tür kavun cinsi...) beklenen doğuma dair bir hikaye uydurmuştu. İşin esprisini anlayamayan Belçika’nın Hollandaca gazetesi De Standaard, olmayan doğumu olmuş gibi yazdı.
Bütün bu “heberler” (!) Carla Hanıma ulaştığında, gülerek, “Eh, şimdiye kadar üç kez doğurdum” demiş Le Monde’a göre.
İnternet, gazeteleri öldürecek falan diye ahkam kesenlerin ne kadar hatalı düşündüklerini gösteren mükemmel bir örnekti Carla Hanımın doğum haberleri. İnternet, basından yemleniyor. Basın, internetten...
9 Ekim günü “tomsias” takma isimli bir blogcu, gayet ciddi bir edayla şunları yazdı: “Baba Sarkozy, bebeği Vadim Sarkozy’nin, Pazar günü saat 16.20’de doğduğunu iftiharla bildirir.” Erkek bebek 2 kilo 920 gramdı. Boyu 51 santimdi. Annenin sağlık durumu iyiydi.
Fransız Radyosu RTL 2 sunucusu Agathe Lecaron, blog “heber”ini hiç denetlemeden yayınladı. Hadi, Belçika neyse de (Fransızlar, onların zekasından her zaman kuşkulanır zaten!) Paris’in ortasındaki radyoya ne oluyordu?
Fransa’nın feminist sitelerinden plurielles.fr, ciddi ciddi, “Bebeğe Vadim ismi verilmesi anlamlı. Bu ender kullanılan bir Slav ismidir. Kutlu Saltanat anlamına gelir” yorumunu yaptı. (Arada bir de Türk sitesi olsaydı, “Allah analı babalı büyütsün” diyebilirdi!).
Fransa’nın çok ünlü bir gazetecisi Bruno Roger-Petit, yolladığı tweet’lerde “O (erkek anlamına) doğdu” diye yazdı. Evet, “o” gerçekten doğdu ama erkek değil, kızdı. Babası doğruladı.
Annesi doğruladı. Sonra, “herkese” teşekkür etti.
ETİKETLER : Sayı:844