Genel 25 ŞUBAT 2013 / 08:09

Tablet oyun satışları 2016’da 3 milyar dolara ulaşacak

Juniper Research tarafından hızla büyüyen mobil ve tablet oyunları üzerine yapılan yeni araştırma, tabletlerin sektörün gelecekteki büyüme hızına ivme katacağını, akıllı telefonlarınsa öncelikli taşınabilir oyun cihazı olarak kalacağını gösteriyor.
8 bölgede (Kuzey Amerika, Latin Amerika, Batı Avrupa, Ortadoğu Avrupa, Uzak Doğu ve Çin, Hint yarımadası, Asya-Pasifik’in geri kalanı, Afrika ve Ortadoğu) mobil oyunlara talebi, mobil oyunlardan elde edilen geliri ve mobil oyun pazarının durumunu ortaya koyan araştırma sonucu ortaya çıkan rapor ilginç veriler barındırıyor. Örneğin oyun içi harcamalar, tabletlerin ve sanal para kavramının sektörde hızla yaygınlaşması eşliğinde 2012 yılında 301 milyon dolarken, 2016 yılında 10 katı artarak 3.03 milyar dolara ulaşacak.
Oyun geliştiriciler artık oyun içinde ücret talep etmek ya da indirme başına para almak yerine, sadece oyun içinde kullanılabilen sanal para birimlerini kullanmayı tercih ediyorlar. Oyun oynayanlar gerçek para karşılığında sanal para aldıktan sonra bu parayı harcayabilmek için oyunda daha fazla vakit geçiriyorlar. Oyun geliştiriciler artık sadece yüksek kaliteli oyunlar üreterek kar elde edemedikleri için, oyun oynayanların oyuna olan bağlılığını nasıl artırabilecekleri konusuna odaklanmış durumdalar.
Raporda ortaya çıkan bir başka önemli bulgu ise, kumarhane tarzı ücretsiz oyunlarda oyun içi satın almaların önemli ölçüde kar artışı sağladığı. Slotomani, Texas Poker gibi oyunlarda oyun fişi satın alan oyuncuların sayısında 100 dolar gibi büyük artışlar gözleniyor.
Tablet oyunlarında oyun içi satın almalar yüzde 86 oranla en çok Uzak Doğu ve Kuzey Amerika’da gerçekleşecek. Akıllı telefonlar oyunseverlerin ana taşınabilir oyun oynama cihazı olarak kalmaya devam edecek. 2016’da ise 6 milyar dolardan fazla oyuniçi harcama yapılması bekleniyor.
ETİKETLER : Sayı:910