Dosya Kamu ve BT Yaklaşımları 07 EYLÜL 2015 / 01:41

BİLİŞİM ALTYAPILARI İÇİN ‘DİNAMİK’ HEDEFLER

Gençlik ve Spor Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanı Huzeyfe Yılmaz

2014 yılından bugüne devam eden büyük kurumsal dönüşüm projelerimizin yanı sıra 2015 yılında başladığımız dijital dönüşüm projelerimizi bugünlerde devam ettiriyoruz. Özellikle Spor Genel Müdürlüğü ve Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü’nde başlattığımız dijital değişim ve dönüşüm projelerinde kayda değer şekilde yol aldık ve bu projelerin meyvelerini geçtiğimiz aydan itibaren toplamaya başladık.Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nda kullanılan yazılımımız ihtiyaçlara cevap veremeyecek duruma geldiği günden itibaren sistemli bir şekilde durum tespit analizleri yaparak yeni sistem için çalışmaya başladık. Yeni sistemle, daha hızlı çalışan, ihtiyaçlara cevap verebilen ve kolay kullanılabilen bir yapı hedefledik. Tabii ki sistemin tasarımı sırasında kurumun iş süreçlerinde verimliliği, tasarrufu ve diğer katma değerlerini ayrıntılarıyla düşündük. Çalışmalarına 2015’in ilk aylarında başlanan ve yurt başvuru modülünü 1. fazda tamamladığımız sistemimizle ağustos ayında yurt başvurularını kabul ettik. Başvuruların birinci gününde 200 bin gibi bir rekor başvuru alarak hem sistemimizin ne kadar hızlı çalıştığını hem de kullanıcılar tarafından ne kadar çok beğenildiğini görmüş olduk.

Spor Genel Müdürlüğü için de Spor ve Kulüpler, Federasyonlar gibi tüm bileşenlerinin verilerinin eksiksiz ve hatasız kayıt altına alınabileceği, izlenebileceği ve iş süreçlerinin verimli yürütülebileceği bir sistem tasarladık. Bu sisteme de ‘DİNAMİK’ ismini vererek bilişim altyapımızda neyi hedeflediğimizi ismine yansıtmış olduk. Her iki yeni sistemde de amacımız kurum iş süreçlerinde verimlilik, hız ve kalite için bilgi teknolojilerini doğru kullanmak oldu diyebiliriz. Diğer yandan pek çok kurumsal projemiz de var. Bunlardan NUSRAT Mobil Oyun Projesi en çok değer verdiğimiz ve geniş kitlelere ulaşması için çaba harcadığımız proje oldu. Öyle ki Çanakkale Zaferimizin 100. yılı onuruna geliştirdiğimiz NUSRAT şu anda 4.ayında olmasına rağmen ve yaklaşık 800 binden fazla indirildi ve sürekli olumlu yorumlar alıyoruz. Bu proje kamuda ilk olması ve eğitimde oyunlaştırma açısından başarılı olması sebebiyle yapımcıları olarak bizi çok sevindiriyor ve çok kısa zamanda yeni ve genişletilmiş bölümleri ile NUSRAT 2’yi sizlerle buluşturacağımızın haberini de vermek isteriz.

Bizim projelerimizin uygulanmasıyla gözlemlediğimiz iki temel katma değer unsuru var. Bunlardan biri iş süreçlerinin daha hızlı, sağlıklı ve verimli yürütülmesi. Diğeri ise yaptığımız işin niteliği itibarıyla kurumumuzda ve hatta bazı projelerimiz gereği ilk ve farklı olmasından kaynaklanan kamu hizmetlerinde beğenilen olmayı başarmasıdır. Öyle ki vatandaşa dokunan uygulamalarımızda hızı, kullanışlılığı, kolaylığı ve estetiği yakaladığımızda olumlu geri bildirimler alıyoruz ve kamu görevlisi olarak buna seviniyoruz. Biz bu sonucun da kaynağını yani etkin ve verimli BT’nin kullanımında yaptığımız ve yapılması gerekli doğru süreci şöyle tanımlıyoruz: Projelerde öncelikle kurum, iş süreçleri ve ihtiyaçlar iyi analiz edilmeli daha sonra mevcut teknolojilerle neyi, nasıl tasarlamalı ve üretmeliyim diye detaylı düşünmeliyiz. Bilişim teknolojilerinde artan uzmanlaşma konuları ve kamunun her teknolojik alanı hizmetlerinde kullanma gereksinimi kamu özel sektör iş birliği modellerini artırmakta. Bu nedenle bizim bazı firmalarla uygulamaya çalıştığımız Stratejik İş Ortaklığı modelinin çıkış noktası da buna benzer ihtiyaçlardır. Fakat iş birlikleri katı prosedürlerle değil ülkemizin ortak çıkarları doğrultusunda karşılıklı kazanç ilişkisiyle kurulmalı. Biz bizim teknoloji hizmetlerimize değer katacak, kendi hizmetlerini de bizim projelerimizde geliştirecek firmalarla her zaman çalışmaya hazırız.

 
ETİKETLER : 1037