Dosya Oyun Sektörü 29 EYLÜL 2014 / 09:56

İş Dünyası Oyunla Kazanıyor

İlk bilgisayar oyunlarının karşımıza çıkmasından bu yana çok uzun zaman geçti. Bu oyunların hayatımıza girmesiyle birlikte yeni bir kültür merkezi de kendiliğinden oluştu. Başta hiç kimse anlam veremediyse de bu durum, sektörün büyümesine engel olamadı. Hatta o kadar çok büyüdü ki oyun sektörü dünya çapında milyarlarca dolara ulaştı. Ekonomik krizin etkilemediği, kullanıcı sayısının da gün geçtikçe arttığı bu sektör Türkiye’de de önemli bir noktaya geldi. Ülkemizde pazarın dinamik yapısı göz önüne alındığında bu büyüme eğiliminin de artması kaçınılmaz gibi görünüyor.

Tahmin edilen oyun pazarı ülkemizde 300 milyon dolar civarında

Teknolojiye meraklı gençliğin oyun sektörünün her gün daha çok canlanmasında önemli bir etken olduğunu belirten Riot Games Ülke Müdürü Hasan Çolakoğlu, oyun kavramının ve pazarın Türkiye için yeni yeni gelişmekte olduğunu söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Dünya geneline baktığımızda dijital oyun sektörü geçtiğimiz senelerde en büyük ekonomilerinden birini oluşturan Hollywood’u elde ettiği gelirler ve yapılan prodüksiyonlar ile çoktan geride bıraktı. Yapılan araştırmalara göre Türkiye’de 20 milyon aktif oyuncu bulunuyor. Bunların 5 milyonu ise Free 2 Play oyunları tercih ediyor. Türkiye gelişen bir pazar bu yüzden yerelleştirilmiş oyunların, yerel hizmetlerin ve etkinliklerin pazar ile buluşması mevcut algının ve sayıların gelişimi için çok önemli.”

Türkiye’nin önemli bir potansiyeli olarak sık sık dile getirilen genç ve dinamik nüfus, oyun sektörünün geleceği açısından da büyük önem taşıyor. Newzoo’nun yaptığı araştırmaya göre, dünyada 1,2 milyar kişi oyun oynarken, Türkiye’de 22,5 milyon kişi oyun oynuyor.

Turkcell Superonline Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Meltem Şahin, her iki oyun severden birinin çevrimiçi oyunları tercih ettiği ülkemizde, oyuncuların aradığı en önemli özelliğin hızlı ve kesintisiz internet bağlantısı olduğunu ve kendilerinin de bu ihtiyacı eksiksiz olarak sağlayacak fiber optik altyapısına sahip olduklarını dile getiriyor. İlk iş olarak bu alt yapıyı daha geniş kitlelere yaymak gerektiğini belirten Meltem Şahin “Hızlı ve kesintisiz interneti daha fazla sayıda oyuncuyla buluşturacağız. Bugün 14 ilde 1,9 milyon ev ve işyerinin kapısına kadar ulaşan 1000 Mbps hızında internet altyapımızla, oyun severlere en hızlı interneti kalitemizle sunuyoruz.”diyor.

Oyun oynamanın yanı sıra kendi oyunumuzu da üretmemiz şart

Oyun sektörü, Türkiye’de bilişim sektörünün gelişimi için de önemli bir potansiyele sahip. Türkiye, oyun karşısında geçirilen süre olarak dünyada 3. sırada yer almasına rağmen, ekonomik olarak bakıldığında olması gerektiği yerde değil. Yakın zamanda oyun oynamalarının yanı sıra işin mutfağını da merak edenler, kendi oyunlarını ve yazılımlarını geliştirmek için çalışmaya başlamış durumdalar.

Şahin, yerli üreticiler ve yerli içeriğin artmasıyla ülkemizdeki oyun sektörünün ekonomik anlamda da büyümeyi sürdüreceğini ve buna paralel olarak oyuncu sayısı artarken oyuncuların sektöre katkısının da artacağını belirtiyor.

Türkiye oyun sektöründe daha yeni gelişme aşamasında olmasına rağmen umut vaat eden pazarlardan biri olarak görülüyor. Birçok oyun şirketi gözünü Türkiye’ye çevirmiş durumda ve yatırımlar yapıyor. Henüz bu yatırımlar başlangıç seviyesinde olsa da ilerleyen yıllarda artacağa benziyor.

Oyun geliştirme anlamında da ülke olarak daha yolun başında olduğumuzu belirten Jack in the Box’ın kurucusu Umut Ersoy “Gelişen pazarla birlikte tüm dünyada çok fazla oyun stüdyosu kuruldu. Bu oyun stüdyolarının artan başarılarına gün geçtikçe şahit oluyoruz. Gerek Asya’da gerekse Avrupa ve Amerika’da birçok oyun şirketi milyarlarca dolarlık büyüklüğe ulaşabiliyor. Başarılı oyun stüdyolarına ve oyun yapımcılarına sahip olmamıza rağmen henüz Türkiye’de pazar istenilen seviyede değil.  Bu durumun da önümüzdeki yıllarda düzeleceğine ve başarılı oyun stüdyolarımızın sayısını artıracağımıza inanıyorum” diyor.

Maalesef oyun pazarının büyümesi demek bunun Türkiye ekonomisine katkısının aynı oranda yansıyacağı anlamına gelmiyor. Türkiye’de tüketilen oyun içeriğinin yüzde 95’i başta Amerika ve Kore olmak üzere yurt dışından ithal ediliyor. Türkiye oyun pazarı olarak ciddi bir büyüklüğe sahip olsa da üretici sayısı bakımından karşılaştırıldığında Iran gibi ülkelerin arkasında geliyor.

Türkiye’de pazarın ciddi büyüme gösterdiğini ve bunun uluslararası araştırma şirketlerinin yayınladığı raporlardan da görmenin mümkün olduğunu söyleyen Panteon Şirketi sahibi Ufuk Şahin “Newzoo oyunun Türkiye’deki pazar büyüklüğünün 200 milyon dolardan 5 yıl gibi kısa bir süre içerisinde 1 milyar dolara yükselmesini öngörüyor. Bu gerçekten çok ciddi bir büyüme oranı.  Dolayısıyla önümüzdeki yıllarda Türkiye’deki oyun pazarının dünyaya oranla daha hızlı büyüyeceğini söyleyebiliriz. Oyun geliştiricileri tarafından “Dijital Oyun Geliştiricileri Derneği”nin kurulması, devletin oyun sektörüne yönelik destek planlamaları gibi gelişmelerin bu durumun değişmesi için etkili olacağı görüşündeyim” dedi.

Türkiye oyun sektöründe ciddi bir büyüme gösteriyor

Türkiye’nin Nexon Avrupa için en hızlı gelişen pazarlarından biri olduğunu belirten Nexon Halka İlişkiler ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Taejun Choi “Avrupa'daki diğer ülkelerle karşılaştıracak olursak, Türkiye'de ciddi bir büyüme olduğunu gözlemliyoruz ve pazarda daha da fazla büyüme için büyük potansiyel olduğuna inanıyoruz.

Nexon Avrupa şu anda 18 milyondan fazla kullanıcıya sahip ve Türkiye, kullanıcı sayısı açısından ilk 5’te yer alıyor. Türkiye’deki en popüler oyunlar, FPS oyunları olan Combat Arms, War Rock ve Counter-Strike Online olarak sıralanabilir. Aynı zamanda, MOBA ve diğer tür oyunlar için de Türk oyunculardan büyük ilgi olduğunu görüyoruz. Yıllara yayılan yayıncılık deneyimimiz sırasında, Türklerin oyunları sevdiğini ve arkadaşlarıyla oyun oynamaktan keyif aldıklarını gördük. Dolayısıyla tüm bu faktörler, Türkiye oyun pazarının sürdürülebilir büyüme için iyi bir potansiyele sahip olduğunu ortaya koyuyor” dedi.
ETİKETLER : 990