Ürün Teknoloji 04 EYLÜL 2016 / 15:09

Gigabit Toplumu için kodlama eğitimi

Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat, çocuklara yönelik kod eğitimi için önemli bir projeye imza atıyor. 
Türkiye Vodafone Vakfı çatısı altında, sürdürülebilir kalkınma alanındaki başarılı çalışmalarıyla tanınan Habitat Derneği’nin işbirliğiyle hayata geçirilecek “Yarını Kodlayanlar” projesi kapsamında, İstanbul, Samsun, İzmir, Kayseri ve Mardin olmak üzere 5 ilde yaşları 7-14 arasında değişen çocuklara kodlama eğitimi verilecek. Eğitimler, her ilde yüz çocuğun katılımıyla gerçekleştirilecek hackhaton’lar ile sona erecek. Vodafone’un Türkiye için hedeflediği Gigabit Toplumu’na giden yolda önemli bir adım olacak “Yarını Kodlayanlar” projesiyle, 2 ayda toplam bin çocuğa ulaşılması hedefleniyor.
Vodafone’un Türkiye için hedeflediği Gigabit Toplumu’na ulaşılmasında önemli rol oynaması beklenen proje, Türkiye Vodafone Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Süel ve Habitat Derneği Başkanı Sezai Hazır’ın katılımıyla düzenlenen toplantıda tanıtıldı.
Yarını Kodlayanlar” projesindeki eğitimlerde, dünyanın en iyi teknik üniversitesi olarak tanınan Massachusetts Institute of Technology’nin (MIT) çocuklara yönelik geliştirdiği “Scratch” programı kullanılacak. Proje için özel eğitim alan 25 gönüllü eğiticinin yönetiminde gerçekleştirilecek 4 saatlik kodlama eğitimlerinde Programlama Nedir, Algoritma Öğreniyorum, Scratch’e Giriş, Scratch Hesabı Oluşturmak, Scratch’e İlk Adım, Scratch Stüdyosu, Dans Uygulaması, 10 Blokla Uygulama Yapmak, Kendi Orkestram, Karakterimi Hareketlendiriyorum, Özel Taşlar (Fonksiyonlar), Konuşma Balonları, Sahnelerle Hikayemi Oluşturuyorum, Labirent Oyunu, Helikopter Oyunu, Uygulamaya Eklentiler Yapmak gibi konular ele alınacak. Proje süresince, çocuklardaki gelişim ve dönüşüm Algoritma Beceri Testleri ile ölçümlenecek.
“Yarını Kodlayanlar” projesi kapsamında ücretsiz düzenlenecek eğitimler, kodlamaya ilgi duyan, 7-14 yaş aralığındaki her çocuğa açık olacak. 
Eğitimlerin sonunda her ilde 100 çocuğun katılımıyla birer hackhaton da düzenlenecek. Çocukların 10 kişilik takımlara ayrılarak mBot Robot ve mobil uygulama eğitimleri alacağı hackhaton’larda üç boyutlu tasarım uygulaması Tinkercad, popüler “kendin yap” robotu mBot, basit bir arayüze sahip programlama ortamı Scratch ve hemen her nesneyi dokunmatik bir yüzeye çeviren icat kiti Makey Makey gibi malzemeler kullanılacak. Ayrıca, mBot Futbol Müsabakası ve Çizgi İzleyen Robot gibi etkinlikler düzenlenecek. Çocukların gruplar halinde birer proje çalışması yapacağı hackathon’larda öne çıkan projelerin yurtdışındaki çeşitli programlara da katılımı değerlendirilecek.