Ürün Teknoloji 23 OCAK 2016 / 17:29

​Crytek, Türkiye'ye VR yatırımı yapıyor

VR teknolojisinin ön planda olacağı 2016 yılı ve sonrası için teknoloji firmaları gerek donanım, gerek yazılımlarını bu yöne doğru yönlendiriyorlar. Çıkarılacak her yeni yazılım ve donanım, işin içerisine VR teknolojisi katılarak hazırlanıyor. Böylesine "gümbür gümbür" gelen bir teknolojiye tüm şirketler hazır olmak istiyorlar. Elbette ki bu gruba oyun şirketleri de dahil. Hatta oyun şirketlerinin VR konusunda en heyecanlı grup olacağını söylememiz pek de yanıltıcı olmaz. Zira oyunlarda pek az miktarda düzenleme yaparak VR uyumlu hale getirmek mümkün. Hali hazırda sürekli olarak biçimlendirilen 360 derece 3D ortam, VR teknolojisinin temelini oluşturuyor. Oyunlar yıllardır bu 3D ortamlarda hazırlanıyor. Dolayısıyla VR konusunda sinema sektöründen çok daha avantajlı.
Oyun sektörüne şöyle bir baktığımızda ise yeni teknolojiye en eğimli şirketlerden birinin Crytek olduğunu görüyoruz. Crytek, Crysis oyunuyla adından fazlasıyla söz ettirmiş bir şirket. 2007 yılında piyasaya sürülen Crysis'te o kadar ileri teknoloji ve grafik kalitesi kullanılıyordu ki, düzgün bir şekilde Crysis'i oynayabilmek için o dönemin en iyi pahalı ekran kartlarından 2 veya 3 tane kullanmamız gerekiyordu. Oyun teknik anlamda o kadar zamanının ötesindeydi ki çok daha fazla satış yapma ihtimali varken, insanlar bilgisayarlarının gücü yetmediği için oyunu almaktan çekindiler. 3 Türk tarafından kurulan Crytek şirketi, CryEngine grafik motorlarının lisanslamaları üzerine de iş yapıyorlar.
Türkiye'ye de yatırım yapmak için elinden geleni yapan Crytek, VR teknolojisine geçiş sürecine Türkiye'yi dahil etmek içi VR First programının duyurusunu yaptı. Bahçeşehir Üniversitesi ile ortaklaşa yürütülen bu program ile Türkiye'nin ilk sanal gerçeklik (VR) merkezi açılıyor. Bahçeşehir Üniversitesi Galata Kampüsü'nde konumlandırılan bu merkeze AMD, Logitech ve MSI gibi markalar destek oluyor. VR geliştiricilere en yüksek donanım ve teknolojiyi sunan VR First programı, aynı zamanda bir farkındalık yaratma çabasını da kapsıyor. Crytek'in CEO'su Cevat Yerli, VR'ın henüz çok yeni olduğunu ve bu programla beraber dünyadaki pek çok ülkenin önüne geçtiğimizi; bu avantajı kullanarak önümüzdeki en az 10 yıla damgasını vurması beklenen sanal gerçeklik dünyasına katkı sağlayan en önemli ülkeler arasında yer almamızı istediğini belirtti.
Diğer taraftan Mart'ta gerçekleşecek başka bir etkinlikte, VR'a yönelik çalışmalar için CryEngine lisanslama fiyatlarıyla ilgili bir takım yenilikler duyurulacağı da söylendi.
ETİKETLER : ​Crytek 1056