Yaşamı sosyal medya belirliyor
Semor Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Kuleyin, bilişim sektöründeki deneyimlerini paylaşmanın yanı sıra bu yıl 30 Ekim – 2 Kasım tarihinde sosyal medyanın tartışılacağı ITP’14 / Bilişim Profesyonelleri Semineri hakkında da bilgi verdi.
Semor, 1993 yılında Türkiye bilişim sektörüne bilimsel ve teknik anlamda destek olmak, seminer, organizasyon ve danışmanlık alanlarındaki bilimsel yaklaşım boşluğunu doldurmak ve dünya standartlarında hizmet sunmak amacıyla kuruldu. Nezih Kuleyin, o dönemde Türkiye Bilişim Derneği’nin de bilişim teknolojilerini kalkınmada bir araç olarak kullanmak amacı güttüğünü belirterek aynı zamanda bilişim teknolojilerini kullanacak kişilerin kullanma becerilerinin de artırılması gerektiği düşüncesinin hakim olduğunu kaydetti. Kuleyin, “Bunun için sektörün bilişim kültürünü yayması gerekiyordu” ifadesini kullandı.
Uzmanlaşmanın ana aktörü olmaya karar verdik
Semor’un bilişim sektörüne girdiği dönemde uzmanlaşmanın da başladığına dikkat çeken Kuleyin, bu noktada uzmanlaşmanın ana aktörü olmaya karar verdiklerinin altını çizdi. Nezih Kuleyin “Öyle markalar yaratalım ki bu markalar sektörün hem kendi iç eğitimini sağlasın hem de sektörü toplum gözünde itibarlı hale getirsin diye düşündük. Böylece Semor 2 önemli marka yarattı: Bilgi İşlem Yöneticileri Semineri ve Bilgisayar Ağları. Zamanla kamuda verimlilik sorununu da tartışmak için Kamuda Bilgi İşlem Yöneticeleri Semineri’ni ( KAMU BİB ) düzenledik. Aynı döneme paralel olarak sektöre yeni ürünler de kattık: ‘Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim’ büyük bir etkinlik oldu. 2002 yılında, oyun sektörünün hemen hemen tüm önemli aktörlerinin katıldığı Türkiye’nin en büyük oyun konferansı ve fuarını İstanbul’da gerçekleştirdik. Bu bilişim sektöründe çok yeni bir adımdı. Etkinliklerin önemli bir bölümünü TBD ile birlikte yapıyorduk, kimini başka derneklerle kimini de tamamen kendimiz düzenliyorduk. Bu bağlamda Türkiye bilişim sektörü çok zengin etkinlikler gerçekleştirdi. Bunların hepsi marka değeri kazandı; BİMY, KAMU BİB hâlâ önemli markalar. Bilişim sektörünün, sektörel olarak da yaygınlaşması gerektiğini düşünerek inşaat, mimarlık ve tasarım sektörünün, bilişim ile bütünleşmesini gündeme getirerek de etkinlikler düzenledik” açıklamasını yaptı.
Sosyal medya bir büyük veri projesi
Kuleyin, sektördeki çalışmaları hakkında bilgi verdiği konuşmasını şöyle sürdürdü: “Interpromedya’nın Bilişim Zirveleri’nin 2005’e kadar içeriğine de Semor olarak katkı verdik. Sektörün daha fazla derinleştiğine inanarak ITP Bilişim Profesyonelleri Semineri’ni düzenlemeye başladık. ITP bir konunun belirlendiği ve o konunun tüm ayrıntılarının tartışıldığı bir etkinlik. 9. kez düzenlediğimiz ITP’de bu yıl sosyal medyayı tartışacağız. Sosyal medya bir büyük veri projesidir çünkü en fazla bilgi sosyal medya denilen ortam üzerinde oluşuyor. Diğer yandan toplumun ilgilendiği tarafınız sizin profiliz haline geliyor. Tüm yaşamınızı sosyal medya belirliyor. İnsanların kendilerine ait bu veriyi yönetmesi gerekiyor. Kurumlar bazında da ele aldığınızda; kurumsal yönetim, kurumsal algı yönetimi sosyal medyanın işi haline gelmeye başladı. ITP’de sosyal medyanın tüm boyutlarını anlatmaya çalışıyoruz. En uzman kişileri davet ettik. Sosyal medya konusundaki en kapsamlı içeriği geliştirdik. Kamuda sosyal medya konusunda ciddi bilinçlenme var. Bazı kamu kuruşları kurumsal kimliklerini yönetmek için sosyal medya ile ilgili birimler kurmaya başladılar. Bu etkinlikte kamunun daha da bilinçlenmesini arzuluyoruz. Kamunun kurumsal kimlik yönetimini sosyal medyada nasıl yapılacağını anlatmak istiyoruz. Kurumların hizmet kalitesinin sosyal medyada iyi ve doğru yönetilmesi, yanlışların anında düzeltilmesi gerekiyor. Bunun için de hızlı hareket etmek şart.”
Oyun sektörü uluslararası markalar yaratabildi
Gençlerle aramızdaki kuşak farkını sosyal medyada kaldırabileceğimizin altını çizen Nezih Kuleyin gençlerin ayrı bir dil geliştirdiğini söyledi. Diğer yandan estetik ve anlatım yeteneğimizi de kaybettiğimize dikkat çeken Kuleyin, “Her yenilik iyi bir şey değildir; insanların hem sağlığı hem de mutluluğu için olumlu olacağı anlamına gelmiyor. Bu sizin o yeniliği nasıl kullandığınızla alakalı bir şey. Aspendos Tiyatroso 17 bin kişilik bir tiyatro ve sahnedeki sesi duymamak söz konusu değil ama tarihi süreç içinde hoparlörler kullanılıyor ama akustik ile ilgili bilgilerimizi kaybetmişiz. Bunları da tartışmalıyız” dedi. Diğer yandan Türkiye’de bilişim sektörü olarak kullanıcı olma rolünden çok fazla ileri gidemediğimizi vurgulayan Kuleyin, şunları kaydetti: “Dünya oyun sektörü Kore, Hindistan’ın elinde. Bundan 20 sene önce onlar yatırım yaparken biz yapmadık. Biz bilişim sektöründe kullanıcı olabildik. Marka değeri olan büyük yazılımlarımız yok ama bunu kıran yine oyun sektörü oldu. Bazı oyun firmaları uluslararası oldular ve uluslararası satışları bulunuyor. Bunun için önümüzdeki sene büyük bir oyun fuarı düzenliyoruz ve ‘Yaşamın sırrı oyunda gizli’ diyoruz. Teknokentlerdeki çok sayıda firmanın hızla büyeceğine dair göstergeler var. Türkiye yazılım sektörünün şansı oyunda. Diğer yandan 2008’den beri CEBIT’in içeriğine destek oluyoruz, fuar kısmının Ankara temsilciliğini yapıyoruz. Türkiye bilişim sektöründe herkesin hayatında Semor’un yeri mutlaka olmuştur.”
Sürekliliği olan etkinlikler yaratmak istiyoruz
Nezih Kuleyin, bilişim sektörünün çok zengin bir sektör olduğuna dikkat çekerek sürekliliği olan etkinlikler yaratmak istediklerinin altını çizdi. Kuleyin, “ITP’yi 9 yıldır Intel sürekli bir şekilde ana sponsor olarak destekliyor. Şirketlerin bilişim sektöründeki bu tür organizasyonları sürekli kılmak için desteklemeleri gerçekten çok önemli. Bilişim hiç kuru değil, bu zenginliğin ne kadar önemli olduğunu vurgulamak istiyoruz. Bu arada TRT Avaz’daki Yenigün programında salı günleri 9.00 – 10.00 arasında Türk kültürünün ortak sözcüklerini konuşacağız. Sözcükler çok zengin bir konu; çok sıradan görülen bir şey çok önemli derinlik sağlıyor” ifadesini kullandı.