Yazarlar 28 EKİM 2013 / 08:14

MDM - Mobil Cihaz (IOS) Yönetimi

iPad’in kurumsal müşterilerde gittikçe artan oranlarda boy göstermesi ile BT yöneticilerinin bu tabletleri nasıl yöneteceklerine ait sıkıntıları bu yazının konusu.
Bilenler bilir, Windows 8 tabanlı tablet ve hibrit bilgisayarların kurumsal müşterilerde pastadan pay alacağını düşündüğümü bu satırlardan sizler ile paylaşmıştım. Windows 8 yavaş yavaş ilerlerken, iPad’in kurumsal pazarda çok hızlı yaygınlaşması, biraz da BYOD (Bring Your Own Device-Kendi Cihazını Getir) politikaları sonucu iCihazları çok seven kurumsal karar vericilerin tabletlerini işyerinde de kullanmak istemeleri olsa gerek.
BT yöneticileri, daha çok Microsoft tabanlı sunucuları yönetmek ile uğraştıkları için, ağlarında genelde kurulu bulunan Microsoft System Center ürünleri ile bu cihazları nasıl yöneteceklerini çözmeye çalışıyorlar.
Öte yandan bu iş için üçüncü parti olarak satın alınabilecek bir çok yönetim uygulaması da mevcut. Tabii bu ürünleri değerlendirip, içlerinden birini seçmek de zaman gerektiren faaliyet.
Araştıranlar bilir, IOS tabanlı MDM (Mobile Device Management) ürün üreticileri, teknik spesifikasyonları Apple tarafından oluşturulan bir “XML Konfigürasyon Dosyası” dağıtımı yöntemi ile çalışmakta. Bu sebeple IOS cihazı yöneten tüm 3.parti üretici yazılımlarının, bazı temel fonksiyonları aynı şekilde yerine getirdiği söylenebilir. Öte yandan, bu şekilde bir mimariye sahip olan IOS yönetimi altyapısının bazı kritik limitasyonları da yok değil:
• Cihazın konfigürasyon dosyası kullanıcı tarafından silinebilir
• Cihaz iTunes üzerinden silinebilir
• Uygulamalar, OTA (Over the Air - Havadan) olarak MDM Sunucusundan cihazlara yüklenemez
• iCihazın ekranının paylaşma özelliği bulunmamakta
• MDM üzerinden “Find my device - Cihazımı Bul” teknolojisi çalışmamakta
Öte yandan, kriptolanmış olarak da üretilip kullanılabilen “XML dosyasının” aşağıdaki alanlarda IOS cihazlarına konfigürasyonlar dağıtabildiğini de belirtmek isterim:
• Şifre Politikaları
• Cihazlardaki Özelliklerin Kısıtlanması (kameranın kapatılması gibi)
• Wi-Fi ayarları
• VPN ayarları
• Email Sunucusu / Exchange Sunucusu ayarları
• LDAP servisi ayarları
• CalDAV takvim servisi ayarları
• Web klipleri
• Şifreler
• Gelişmiş hücresel ağ ayarları
Özellikle IOS için MDM ürünlerinin karşılaştırması tabloları için, meraklısına www.enterpriseios.com sitesini tavsiye ediyorum.
ETİKETLER : Sayı:943
YORUMLAR
samet ateş 21 MART 2015 / 23:16 0 0
Emre bingöl e öyleyse root atmaya ne gerek var app kaldırıcı yükle mdm yi kaldır
aydogan 22 KASIM 2014 / 22:11 0 0
Ugurcan dogru mu diyon cok sevindim
mehmet hoşcan 20 KASIM 2014 / 14:14 0 0
Çok iyi bu
sinem yılan 16 EYLÜL 2014 / 12:56 0 0
benimde öyle arkadaslar çözümü yok sanırım yasaklı sitelere girdiqiniz için milli eqitim bilerek kapatıyor yinede siz okulda yetkili müdür yardımcısıyla konusun yardım edebilir
Uğur can 15 EYLÜL 2014 / 18:16 0 0
Beyler bayanlar sakin olun bende çözümü var

Öncelikle playa dosya yöneticisi yaziyoruz kırmizi renkli onu durdurmaz sonra yöneticiyi açiyoruz uygulamalar var ona tikliyoruz ayarlarla uzun basip bi ok var asabi inen ona basip
Tmm diyoruz sonra yedeklere geliyoruz sağda çikacak orada ki klasordeki ayarlari yukluyoruz hata verecek korkmayın sonra tekrar uygulamalara gelip ayrarlari diliyoruz sonra aç güvenlik gelir falan ama root atamassin
Emre Bingöl 13 EYLÜL 2014 / 23:47 0 0
Pardon root
Emre Bingöl 13 EYLÜL 2014 / 23:46 0 0
Arkadaşlar mdm adlı bu programı kimse takip etmiyor tabletin içinde küçük bir çip var onu bilgisayarcıdan çıkartmasını isteyin yada okula gidin tablet bozuldu diyin servise gönderin servis kullanıcı hatası diyip sıfırlayıp gönderiyor tablet o zaman her türlü programı indiriyor hemen robotu atın keyfinize bakın iyi günler.
Busra köroğlu 08 EYLÜL 2014 / 20:40 0 0
Bnmde tabletim sifirlandi ve hic bi şey inmiyo acilllllll yardimmmmmmmm :-( :-( :-( :'( :-\
merve kaya 23 AĞUSTOS 2014 / 08:21 0 0
Benim tabletin kaç gündür böyle birisi yardım etsin
merve kaya 23 AĞUSTOS 2014 / 08:19 0 0
Evet ya bende de aynı sorun varlık hiç bir uygulama açamıyorum
eylül kara 13 AĞUSTOS 2014 / 23:21 0 0
Banada aynı şey oldu ne yapmaliyiz yardımcı olun yaa lütfen
şafak alagöz 12 AĞUSTOS 2014 / 17:31 0 0
Aynı sorun bendede var ama sanırım bluetooth un altındakı diee seçeneğine basarak programsız VPN kullanabiliriz DIE tahmin ediorum
havva nur arslan 24 TEMMUZ 2014 / 17:58 0 0
Benimde tabletim güncellendi ve hiç birşey indiremiyorum lütfen yardım edin :-(
byza nur 19 TEMMUZ 2014 / 01:36 0 0
tabletle ugrasirken birden tablet kapaniyor dedi ve kapandi sonradan bi robot cikti bi sure öyle kaldi tablet yeniden acildiginda sifirlanmisti tableti ilk aldigim günkü gbi olmuştu ve google playdan indirmeye calistigim hicbiseyi etkinleştiremiyorum mdm tarafından durduruldu diyo bunun bi çözümü var mi
Emre KAPLAN 18 TEMMUZ 2014 / 01:10 1 0
Hocam arkadaşların da yazdığı mdm tarafından durduruldu sıkıntısı bende de var bunun için ne yapmalıyız. en kısa zamanda geri döönüt verirseniz çok sevinirim..
rabia 16 TEMMUZ 2014 / 19:19 0 0
Mbm nee yaaa guvenlik flan kalktı :(
Cavidan ince 15 TEMMUZ 2014 / 19:40 0 0
Evet aynı sorun bendede var çözüm ne olabilir
melike 10 TEMMUZ 2014 / 23:02 0 0
Dnset gibi programları önceden indirebiliyodum sonra kendiliginden aktivasyon falan istedi sıfırlandi şimdi ise bunları play storeden etkinleştiremiyorum com.dnset mdm tarafından durduruldu yazıyor ne yapmalıyım
rumet SÖZEN 28 HAZİRAN 2014 / 20:58 0 0
Fatih SARI aynı sorun bende de var güvenlik yok uçak modu yok, artık tatile de girdik bilgisayar hocasına da götüremem. sizden yardım istiyorum ne yapabilirim :(
ismail yıldız 05 HAZİRAN 2014 / 16:48 0 0
Uçak modu
ismail yıldız 05 HAZİRAN 2014 / 16:47 0 0
Bndede uçak kodu gitti.
ismail yıldız 05 HAZİRAN 2014 / 16:45 0 0
Kardeş ben okulundaki bilgisayar hocama götürdüm bana milli eğitim bakanlığını engellediğini söyledi. Facebook, YouTube vb. Sitelere girince onların kendisi engelliyormuş. Hoca baya uğraştı ama birşey yapamadı.
Fatih Sarı 03 HAZİRAN 2014 / 19:10 0 0
Aynı sorun bendede var kardeşim sorunu ben de anlayamadım ayrıca bende birde uçak moduda gitmiş ve uygulama yükleyemiyorum mdm tarafından durduruldu diyor. Bilgisayar hocasına götürmeyi düşünüyorum.
ismail yıldız 01 HAZİRAN 2014 / 20:34 0 0
Bana m.e.b. tarafından tablet verdiler . önceden bütün uygulamalara dnset i indirip gidiyordum ama artık giremiyorum.google olay storeden oyun vb. İndirdiğinde mdm tarafından durduruldu yazısı geliyor . yardım edin.
ismail yıldız 01 HAZİRAN 2014 / 20:31 0 0
Bana m.e.b. tarafından fatih projesi kapsamında general mobile e tab-4 den verdiler. Normalde dnset i indirip bütün uygulamalara girebiliyordum. Akşam tablete kilitlendi ve bir robot çıktı ve uygulama yükledi . tableti açtığımda hiçbir uygulama kalmamıştı. Google play storeden oyun vb. İndiriyorum ancak etkinleştiremiyorum..bana mdm tarafından durduruldu yazısı geliyor. Buna bir çözüm yok mudur?
Brsrylmz 13 OCAK 2014 / 20:30 0 0
Konu ile ilgili benimle intubation gecebilirsiniz.