Yazarlar 05 EYLÜL 2011 / 01:55

Yine mi F klavye?

Her zaman olduğu gibi bilişimle ilgili bir üretim yapamadığımız gerçeği karşımıza çıktığında siyasilerin ilk başvurduğu konu F klavye meselesidir. Neymiş efendim F klavye milli meseleymiş. Peki, F klavye milli meseleyse neden İngilizce öğreniyorsunuz diye sormazlar mı adama?
İşin bir de teknik komedi tarafı F klavyenin tablet üzerinde gündeme getirilmesi. Yani siyasi irade diyor ki çok uluslu markalara fabrikalarında F klavye ürettiremedik bari 15 milyon siparişlik bir rüşvet verelim de yazılımlarının içine F klavye seçeneğini de gömsünler!
Bu arada F klavyeye karşı olduğum sanılmasın ama ben 13 yaşında uyduruk QWERTY klavyeyle tanışmış bir bilgisayar kullanıcısı olarak çalıştığım gazetelerde bazı bağnaz yöneticilerin F klavyeyi mecbur kılmalarına rağmen geçmedim, geçemedim. Bu beni ne yavaşlatıyor ne de sıkıntıya sokuyor. Efendiler, kafayı klavyeye takacağımıza, o 15 milyon tableti nasıl kendimiz üretiriz sorusuna taksak ya. Sanki bu daha “milli bir mesele” olacak gibi görünüyor.
ETİKETLER : Gündem Sayı:836
YORUMLAR
ahmet dogan 01 EYLÜL 2012 / 23:21 0 0
Yazilimcilar ve ingilizce metin yazanlar icin Qklavye dogru bir tercih. Bunun disinda biraz da hiz istiyorsaniz F klavye derim.
Ilginc olan bakarak Q klavyem iyi, 10 parmak yazarken F. :-)
Tercih ve verimlilik olarak bakilmali ve ben F klavyeyi tercih ediyorum..
Bu arada tablet icin turkce destekli f rica ediyorum, selametle..
ertan kayalar 07 EYLÜL 2011 / 15:08 0 0
F klavye olayı 20 yıllık yazılım geliştirici olarak söylüyorum tamamen saçmalıktır.
Yazıda Fatih beyin de anlattığı gibi teknolojiyi geliştiremeyen bir ülkenin avuntusundan başka birşey değildir.
Bu ülke hala donanım tüketeni-ithal eden, yazılım veya donanım üretemeyen, tüketici pazarı durumundadır. Bunu değiştirmek için hükümetlerden olumlu adımların atılmadığını defalarca gördük.
admin 06 EYLÜL 2011 / 07:02 0 0
Mahmut Bey,

Israrla konuyu çarptırıyor ve gerçek talihsiz açıklamaları siz yapıyorsunuz. Konunun Ferrari ile hiç alakası yok inanın.

Sizden hemen sonra yazılmış Meriç Eryürek beyin mesajını bir kez daha okuyun. Burada kimsenin derdi F klavyeyi karalamak değil. Ancak takıntılı bir şekilde F'i savunmak da komik kaçıyor inanın.

İlk klavyem istesem de F olamazdı. Zira uluslararası normlara uygun işler yaptım hep, o yüzden de Meriç beyin de bahsettiği kısaltmalar Q klavye ile daha kolay. F'le dünya rekoru kırmış bir arkadaşın ben kod yazarken yanıma yaklaşamayacağını iddia ediyorum. Tabii o da bir duruşmada ya da benzer bir ortamda hakimin söylediklerini yazarken doğal olarak benden hızlı olacaktır. Yani sizin anlayacağınız benim hıza ihtiyacım yok. Çünkü tarla sürerken Ferrari'ye değil traktöre ihtiyacım oluyor!

Anlatabilmiş olmayı umut ediyor, esenlikler diliyorum.

Fatih Sarı
mahmut guven 05 EYLÜL 2011 / 23:02 0 0
Sayın Fatih Bey;

İlk klavyeniz "F" olsaydı şu an tam tersini düşünüyor olacaktınız muhtemelen. Bunu şuna benzetebiliriz, hayatında hiç Ferrari görmeyen birisi, bindiği Şahin marka arabayı en hızlı araba sanır. Maalesef toplum olarak elimizdeki Ferrari'yi bırakıp Şahin marka arabaya milyonlarca dolar yatırım yapmış oluyoruz...

Maalesef herkesin yanlış bildiği bir gerçek de şudur ki; "F" klavye yalnızca "on parmak" kullanım için üretilmemiştir, iki-üç parmakla da Q klavyeye göre kat kat hız farkı yaratmaktadır. IPad'in üreticisi Apple firması da, başından beri Türkiye'deki tüm bilgisayarlarında F klavyeyi tercih etmiştir.

On parmakla klavye kullanımının günlük ve iş hayatına katkılarının tartışılmaz boyutu yanında, ayrıca sadece F klavyenin verdiği üstünlükle Türk Yarışçılarımız 50 yıldır halen dünya çapında 50'den fazla Şampiyonluk ve önemli dereceler elde etmiştir. Tüm dünyanın gıpta ile baktığı F klavyenin başarısıdır bu, diğer ülkelerin yapamadığını yaptığımız için. F klavye ve tüm bu konuların geçmişini ve şu anki durumunu bilebilseydiniz yukarıdaki talihsiz yorumu da yapmamış olurdunuz, her ne kadar yaşınız tüm bu tarihe yetecek kadar olsa da...

Ayrıntılı bilgi için : www.interstenoturk.org - Uluslararası Bilgi İşlem Federasyonu Türk Grubu Başkanlığı

Saygılar,
Mahmut GÜVEN
admin 05 EYLÜL 2011 / 17:37 0 0
Sevgili Mahmut Bey,

Yaşım da kariyerim de F klavye hakkında bilgi sahibi olmaya yetiyor çok şükür. Ancak konuyu F-Q çatışması dışında tartışmak gerekiyor, kaldı ki iPad'lerde F klavye zaten var!

Öte yandan ilk bilgisayarım Q klavye olduğu için kendi adıma 26 yıldır Q klavye kullanıyorum ve bu saatten sonra F'e geçmekle uğraşmayacağım, ancak uğraşana da tabii ki engel olmayacağım.

Ancak, üretim başlatmak yerine ellerin eksik mallarını ihraç etmeye çalışan zihniyetinin de her zaman dimdik karşısında duracağım.

Bu ülkenin uydu üretiği doğru ve bu da 90'ların sonunda yapılan doğru hamlelerle oldu. Fakat günümüzde teknoloji tarafında bu tür doğru adımlar atılmıyor. Aslında söylemek istediğim de tam anlamıyla bu.

İlginiz için teşekkür ediyor, çalışmalarınızda başarılar diliyorum.

Fatih Sarı
Meriç Eryürek 05 EYLÜL 2011 / 17:37 0 0
Çocuklarımızın hepsi on parmak daktilo elemanı olarak yetişmeyecekse, F ve Q klavye arasındaki hız farkı (bilimsel olarak) yok gibidir. Tek veya çift parmakla kullanılan tablet PC'lerde ise o hız farkı ne işe yarayacak, muamma. Senelerdir söylenir, bizi de güldürür durur.
Ben hem F hem Q klavye kullanan bir yazarım, her meslek grubundan fazla klavye kullanıyorum. Q ile çok daha hızlıyım, çünkü çoğu global yazılımın kısa yolları Q düzeninde kurulmuştur.
Q klavyeyi üretip standart haline getiren ülkeler gelecek nesil mikroişlemci geliştirme safhasındayken, biz hala üç kuruşluk klavyeyi çok uluslu şirketlerden alıyoruz, üstelik dünyanın üç katı fiyata, bunu gören olmaz elbette.
Keşke monte ettiğimiz o uyduların parçalarını, işlemcilerini, yazılımını biz üretsek de klavyemiz Q olsa.
"Uyduyu" atmakla olmuyor.
Tahsin Yılmaz 05 EYLÜL 2011 / 17:12 0 0
Hah, taşın gediği böyle bulunur işte.
Helal olsun size Fatih.
mahmut guven 05 EYLÜL 2011 / 16:53 0 0
F klavye hakkinda bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olmussunuz... Bilimsel olarak F klavye kullanarak yazmak, Turk dili acisindan daha uygundur ve hizlidir. Tablet pc ye gelince bu sadece gencleri tablet pc ile sevdirerek, alistirmak amaclidir. Bunun altinda bisey aramak bagnazliktir. Ulkemiz hesap makinesi bile uretemezken su an uydu bile uretebilmektedir. Zamanla o da olacaktir...